Vyberte stránku

Jak nastartovat zahraniční linkbuilding?

Naposledy aktualizováno: 10.05.2022

Internet nám umožňuje oslovit celosvětové publikum, takže pokud má váš produkt či služba zahraniční přesah, tak je žádoucí přívádět také zahraniční návštěvníky.

Jak tedy můžete přilákat více mezinárodních návštěvníků?

Jedním ze způsobů je budování odkazů z různých zemí (v různých jazycích). My vám v tomto článku pomůžeme se základními kroky pro nastartování zahraničního získávání odkazů.

Správné nastavení zahraniční verze webu

Ať už se rozhodnete pro jakýkoliv jazyk, ve kterém chcete přivádět zahraniční návštěvníky, tak je zapotřebí mít pro ně zajištěnou konverzní cestu v jejich jazyce. Pokud nemáte vytvořený tento základ, tak vám sice zahraniční linkbuilding pomůže v pozicích ve vyhledávačích, ale tato snaha přijde vniveč bez kvalitně lokalizované zahraniční verze webu.

Tohle je prostě základ, bez kterého nemá smysl zahraniční linkbuilding startovat.

Ne vždy stačí pouze kvalitní překlad slova od slova. V závislosti na zvoleném trhu a jeho jazyku je zapotřebí vaši konverzní cestu adaptovat na zvyklosti daného trhu. K tomu slouží lokalizace.

Přeložte nejkvalitnější a nejkonverznější obsah

Linkbuilding není o kvantitě, ale o kvalitě. Pokud chcete, aby na vás odkazovala zahraniční druhá strana, tak je mnohem lepší jí nabídnout kvalitní obsah, který bude pro odkázané návštěvníky relevantní a hlavně užitečný. 

Proto si identifikujte, které vaše články (či jiný typ obsahu) jsou opravdu kvalitní a mají odkazový potenciál. Nemá smysl překládat na začátku hned vše. Jednak to stojí čas a hlavně peníze. Zaměřte se na kvalitu a pro váš nejlepší obsah si zajistěte ten nejlepší možný překlad.

Tak a teď jste správně nachystání a můžeme se vrhnout na samotný linkbuilding.

Rešerše konkurence na daném trhu

Nejrychlejší a nejjednodušší metoda, jak si vytipovat první odkazové příležitosti. Podívejte se, jaké odkazové příležitosti využívají vaši konkurenti. Budete k tomu potřebovat specializované nástroje (třeba Ahrefs nebo Semrush).

Průzkum relevantních klíčových slov

Další možností, jak získat inspiraci pro zisk zpětných odkazů, je udělat si průzkum obsahu ve vyhledávačích na relevantní klíčová slova, které chcete použít jako anchor. Podle výsledků vyhledávání uvidíte, zda je k zisku zpětného odkazu možné využít článek, který se objevuje vysoko ve vyhledávání.

Závěr

Výše uvedené kroky vám pomohou se důkladně připravit na zahraniční linkbuilding a tím ho řádně nastartovat. Další krokem je pořádně jej rozjet. K tomu slouží osvědčené taktiky linkbuildingu jako guest posting či výměna odkazů.