Také linkbuilding jde dělat špatně. Většinou to znamená pouze to, že vámi použité zdroje (finanční i personální) nebudou přinášet požadované výsledky. Někdy se však může stát, že špatně prováděný linkbuilding může způsobit penalizaci od vyhledávačů, a té se fakt těžko zbavuje. Níže si tedy ukážeme, jak linkbuilding NEdělat. Zdrojem je developerská dokumentace pro vyhledávání od Googlu, ale víceméně to platí pro všechny vyhledávače.
Čeho se při linkbuildingu vyvarovat?
Níže uvedené příklady nejsou to jediné, čeho se v linkbuildingu vyvarovat. Jedná se však o ty nejčastější případy.
- Kupování odkazů bez řádného označení
Jedná se o klasický obchod, kdy si na nějaké stránce koupíte odkaz (a doufáte, že je permanentní) za jasně stanovenou částku. Děje se to běžně, ale podle pravidel to není, pokud takový odkaz řádně neoznačíte.
- Kupování článků s odkazy bez řádného označení
V tomto případě to funguje tak, že si nekoupíte pouze odkazy, ale rovnou celý článek. Děje se to běžně, nicméně v Repeteboxu články s odkazy nekupujeme.
- Poslat někomu produkt výměnou za odkaz
Tady už se dostáváme do šedé zóny. Poslat někomu produkt za to, že na svůj web nasadí odkaz je špatně. Ale poslat někomu produkt, aby nám ho otestoval a napsal o něm pravdivě, co si myslí již v pořádku je. Takže pokud chceme být dodržovat zásady od Googlu, tak si nemůžeme o odkaz explicitně napsat, ale můžeme očekávat, že uživatel produktu bude slušný a odkaz do článku zahrne. Pokud tak neučiní, tak je dobré uživateli produktu tento dobrý mrav připomenout.
- Excesivní výměna odkazů
Tady je důležité slovíčko “excesivní” (sám Google ho v dokumentaci uvádí). Opravdu není správné dělat výměnu stylem “já ti dám link a ty mi dáš link”, Taková výměna lze považovat za excesivní. Lepší je se zaměřit na dodání přidání hodnoty čtenářům při komunikaci o vzájemném nasazení odkazů.
- Vytvářet komentáře obsahující optimalizované odkazy
Jedná se o odkazy, které jsou obsaženy v komentářích na různých fórech a neposkytují komentáři přidanou hodnoty.
Jak označit koupené odkazy?
Google ve své dokumentaci uvádí, že nákup odkazů chápe a takové odkazy akceptuje, pokud jsou řádně označeny. Koupené odkazy by měly mít atribut rel=“nofollow“ nebo rel=“sponsored“.
Jak se snažíme dělat linkbuilding v Repeteboxu?
V Repeteboxu žádné odkazy ani články s odkazy nekupujeme. Při výměně odkazů klademe důraz na přidanou hodnotou pro čtenáře, případně odkazující článek doplníme o vhodnou expertízu, pro kterou přidaný odkaz hodnotný a pro čtenáře přínosný. Naše výměny tak rozhodně nepovažujeme za excesivní. Odkazy v komentářích mohou být pro odkazové portfolio užitečné, ale zde se často nejvíce vyplatí to nechat na přírozeném běhu věcí. Komentářové okdazy tak respektujeme (pokud jsou kvalitní), ale sami je aktivně nezískáváme.