Linkbuilding je vědomý proces získávání kvalitních zpětných odkazů na váš web, protože kvalitní zpětné odkazy zvyšují počet návštěvníků vašeho webu z vyhledávačů (třeba Google) a z odkazujících stránek. Zpětné odkazy také pomáhají vyhledávačům s indexováním.
Proč je dobré dělat linkbuilding?
Linkbuilding se dá dělat pouze pasivně nebo i aktivně, ale vždy je dobré mít aspoň základní strategii linkbuildingového procesu pro váš web. Kvalitné zpětné odkazy vám totiž mohou dlouhodobě přinášet relevantní organickou návštěvnost a pomáhat vám budovat vaši značku.
Jak dělat linkbuilding?
Existuje spousta metod, jak dělat linkbuilding. Ale nejprve je potřeba si ujasnit, zda chcete dělat linkbuilding pouze pasivně, nebo také aktivně.
- Pasivní linkbuilding
V rámci pasivního linkbuildingu se snažíte ostatní přimět, aby přirozeně odkazovali ze svých webových stránek na ty vaše. Přesvědčit je k odkazu se však podaří pouze v případě, že váš produkt nebo obsah je skutečně výjimečný.
Pasivní linkbuilding dost často nestačí, protože majitelé a editoři ostatních webových stránek nejsou dostatečně motivování na vás odkazovat. Proto je ve většině případech potřeba provádět také aktivní linkbuilding.
- Aktivní linkbuilding
Aktivní linkbuilding je o oslovování a přesvědčování různých webových stránek, aby na nás odkázali. Nečekáme tedy, až se někomu bude náš obsah líbit tak moc, že jej bude sdílet pomocí zpětného odkazu, ale naopak přesvědčujeme ostatní, že se jim vyplatí na nás směřovat zpětný odkaz.
Co potřebujete pro pasivní linkbuilding?
Jednoduše musíte vytvořit web, na který budou chtít lidé odkazovat. Vytvářejte kvalitní, zábavný, originální nebo výjimečný obsah, který lidé chtějí sdílet. Ale jak to udělat?
- Vytvářejte stránky s hodnotným obsahem pro relevantní cílovou skupinu